Ghidul Vaccinării Anti-Covid pentru Societatea Civilă

În circumstanțele actuale, societatea civilă are capacitatea de a responsabiliza cetățenii și de a consolida încrederea în soluțiile pe care le avem la îndemână în lupta cu virusul! Tocmai de aceea, la inițiativa Asociației Young Initiative și împreună cu alte patru organizații partenere – World Vision România, Forumul Tinerilor din România, Federația YMCA România, Asociația Școlile Satelor Noastre, vă oferim un ghid menit să sprijine organizațiile non-profit care doresc să susțină campania națională de vaccinare împotriva COVID-19. 

Afla mai multe

Căutăm project assistant

Unde? Cluj-Napoca

Timp de lucru? normă întreagă. În perioada februarie – august 2021, activitatea va fi preponderent online, în regim de telemuncă, iar apoi ponderea în general a activităților este 70% – muncă de birou/online și 30% – deplasări în țară și străinătate (revenirea la condiții normale de muncă va fi o decizie a echipei, în funcție de evoluția pandemiei)

Perioada? 1 lună perioadă de probă, cu posibilitate de încheiere a unui contract pe perioadă nedeterminată

Data de începere propusă: februarie-martie 2021

Ce tipuri de responsabilități vei avea la Pro Vobis? 

  • să ne asiști în proiectele pe care le implementăm, prin:
    – participarea la întâlniri de proiect (naționale și internaționale),
    – research pe temele abordate în proiect și elaborare de conținut (manuale, broșuri, prezentări, articole),
    – organizare de întâlniri și activități de proiect,
    – traducere și editare de texte,
    – monitorizarea proiectelor în curs și raportarea activităților
  • să planifici logistic și/sau să facilitezi întâlniri, prezentări, ateliere de lucru, sesiuni de formare, evenimente, împreună cu noi
  • să participi activ în toate etapele de planificare ale proiectelor actuale și viitoare
  • să contribui la realizarea de conținut și materiale de comunicare, inclusiv elemente vizuale – în Social Media, newsletter-ul organizației, pentru promovarea voluntariatului în general, diverse campanii de comunicare
  • să redactezi documente și rapoarte diverse
  • să gestionezi documentele interne – înregistrare documente financiare, relația cu contabilitatea, registre interne, etc.
  • să gestionezi relațiile cu publicul și corespondența (în momentele de activitate la birou)
  • să gestionezi inventarul de consumabile și de materiale, bazele de date și relația cu furnizorii sau alți colaboratori (în momentele de activitate la birou).

Diversitatea sarcinilor este un element caracteristic pentru orice ONG, deci vei regăsi din plin asta și la Pro Vobis. În mod cert nu te vei plictisi, din contră! 

Totuși, nu te speria! Nu le vei face pe toate de la început! Important e să vrei să înveți. Pe măsură ce te familiarizezi cu modul nostru de lucru, cu proiectele, programele și sarcinile pe care le realizăm, evoluția ta în echipa Pro Vobis poate accelera. 

Dacă te visezi gestionând propriile proiecte și generând resurse pentru întregul sector de voluntariat, devenind mentor sau trainer, ai șanse mari să îți vezi visul împlinit la noi în echipă.

Ce te putem asigura este că dacă și tu îți dorești, curba de învățare este mare și dezvoltarea profesională vine la pachet cu multitudinea de oportunități. Îndrăznim să îți împărtășim și noi unul din visurile noastre – acela ca fiecare membru al echipei să descopere modul cel mai potrivit pentru el/ea, în care poate contribui pe termen lung la dezvoltarea voluntariatului. 

Ce ne dorim sa aduci cu tine?

  • minim 1 an experiență în poziții similare (asistent proiect, office management, etc.)
  • minim 1 an experiență în ONG
  • ar fi grozav să ai și experiență în voluntariat!

și în plus,

  • capacitatea de a lucra în echipă
  • comunicare eficientă, atât verbal cât și în scris, în română și engleză, la nivel avansat
  • abilități de auto-organizare, respect pentru termenele limită
  • capacitatea de a lucra independent și de a prioritiza sarcinile
  • atitudine pro-activă și asumarea sarcinilor
  • atenție la detalii,
  • orientare către oameni și soluții
  • flexibilitate si adaptabilitate
  • dorinta de dezvoltare și autoperfecționare continuă
  • disponibilitate pentru deplasări naționale și internaționale (când va fi permis și sigur)
  • interes pentru domeniul nostru de activitate
  • disponibilitate pentru un program flexibil

și câteva cunoștințe specifice:

  • MS Office, Google, și dacă mai știi și un program de editare imagini și/sau texte, e minunat!
  • cunoașterea sectorului de voluntariat din România este de asemenea un mare avantaj (dar nu e un criteriu eliminatoriu!)

Ce oferim?

  • multiple posibilități de dezvoltare profesională – prin participare la întâlniri, conferințe, training-uri, naționale și internaționale, dar și prin mixul bogat de sarcini
  • laptop de serviciu
  • o atmosferă de lucru dinamică, stimulantă și prietenoasă!

Care sunt pașii?

Dacă te-am convins, e timpul sa ne convingi și tu pe noi! Așteptăm să ne trimiți:

  • CV-ul tău – cu două referințe (nume și date de contact), care pot oferi informații despre activitatea/cunoștințele tale, 
  • o scrisoare de motivație în limba engleză 
  • un video de maxim 3 minute, în care să ne ajuți să te cunoaștem puțin. Ce conține acest video și cum e realizat, e în totalitate alegerea ta!

Ne poți trimite pachetul complet până vineri, 22 ianuarie 2021, ora 14.00 – pe adresa provobis@provobis.ro, cu titlul „Viitorul Project Assistant”.

În 27, 28 și 29 ianuarie vom organiza discuții (online) cu cei mai potriviți candidați. Te vom contacta in 25 ianuarie, pentru a ne înțelege asupra orei.

Așteptam cu nerăbdare să te cunoaștem!

Despre noi

Găsești misiunea și viziunea Pro Vobis și detalii despre proiectele noastre actuale sau încheiate aici.

Pro Vobis oferă șanse egale tuturor candidaților, în limita îndeplinirii cerințelor pentru ocuparea postului.

150 organizații non-profit solicită autorităților clarificarea publică a termenului de voluntariat – Comunicat de presă

Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat, împreună cu Federația VOLUM –  Federația Organizațiilor care Sprijină Dezvoltarea Voluntariatului în România, cu sprijinul a peste 150 organizații non-profit, solicită Guvernului României clarificarea publică a termenului de voluntariat, în contextul informațiilor privind remunerarea voluntarilor din sistemul de urgență.

Scrisoarea deschisă vine ca răspuns la  o serie de comunicări publice oficiale și în mass-media legate de premierea și plata studenților voluntari implicați în îngrijirea pacienților care suferă de COVID-19. Inițiatorii consideră esențiale măsurile luate pentru sprijinirea sistemului medical în această perioadă, inclusiv prin suplimentarea personalului la toate nivelurile. Cu toate acestea, este subliniată importanța diferențierii între voluntarii care își desfășoară activitatea în baza Legii Voluntariatului nr. 78/2014 și cei care activează în baza Statutului Personalului Voluntar din Serviciile de Urgență. 

Noile măsuri anunțate de Guvern au fost adoptate prin Ordonanța de Urgență nr. 197/2020, publicată în Monitorul Oficial în 19 noiembrie 2020. Indiferent de stadiul final al Ordonanței, impactul public prin anunțarea măsurii a produs deja efecte negative în spațiul public, prin inducerea ideii că voluntariatul poate fi remunerat, aspect contrar Legii nr. 78/2014. 

Problema ridicată este legată de posibilele confuzii referitoare la conceptul de voluntariat, ce pot aduce grave prejudicii atât organizațiilor non-profit, cât și voluntarilor din România. În același timp, inițiatorii nu contestă măsura propriu-zisă de remunerare a celor care sprijină sistemul de urgență în această perioadă de criză, aceasta fiind de resortul autorităților competente. Munca celor care se implică în aceste luni cu dedicare și eforturi susținute trebuie remunerată, recunoscută și promovată. Însă aceștia nu trebuie numiți voluntari în sensul larg al acestui concept, atâta timp cât primesc o remunerație pentru activitatea prestată.

Articolele 3(a), 4(a), 4(c) din Legea 78/2014 prevăd în mod expres faptul că voluntarii nu pot fi remunerați pentru activitatea lor, în timp ce articolul 4(e) statuează: “Activitatea de voluntariat nu substituie munca plătită. Mai mult, voluntariatul nu este echivalent cu practica profesională alocată studenților de la diverse specializări” (inclusiv Medicină).

Inițiatorii și organizațiile susținătoare solicită Guvernului României o clarificare publică referitoare la baza legală și diferențierea între voluntariatul în sensul Legii nr. 78/2014 și cel din sistemul de urgență care prevede și o posibilă remunerare. În plus, se solicită schimbarea denumirii voluntarilor din sistemul de urgență, atunci când contextul sanitar va fi unul favorabil, pentru a elimina viitoare confuzii.

Textul complet al scrisorii deschise poate fi consultat aici

Contacte presă:

Corina Pintea, Director executiv Pro Vobis –  corina@provobis.ro, 0755045100

Răzvan-Victor Sassu – Vicepreședinte Federația VOLUM – razvan.sassu@younginitiative.org

Mihaela-Loredana Nabar – Președinte Federația VOLUM – mihaela_nabar@wvi.org, 0731444688

Peste 140 de organizații solicită autorităților clarificarea publică a termenului de voluntariat

Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat, alături de Federația VOLUM – Federația organizațiilor care sprijină dezvoltarea voluntariatului în România, au inițiat o propunere privind clarificarea publică a termenului de voluntariat, adresată Guvernului României, Ministerului Sănătății și Ministerului Afacerilor Interne.

Afla mai multe

ESCapada din Varșovia – Testimonial Elena Saucă

Curând voi putea spune că au trecut deja trei luni de când am încheiat una din cele mai complexe, și complete ESCapade de până acum și pe măsură ce timpul trece, experiența devine tot mai valoroasă. Și tocmai de aceea am decis să o transpun în cuvinte- sper să vă inspire și pe voi să acționați acolo unde sunteți!

Afla mai multe

Contact

provobis@provobis.ro Tel./Fax: 004-0264-412 897 Program: 09:00-17:00 Cluj-Napoca | Romania

Afilieri