Peste 300 de persoane au fost instruite in 2012 de Centrul Regional de Formare Antreprenoriala Cluj

Centrul Regional de Formare Antreprenoriala Cluj, finantat in cadrul proiectului strategic ID 63270 „Dezvoltarea inovatiei, creativitatii, responsabilitatii si sustenabilitatii antreprenoriatului strategic romanesc”, a oferit in decursul anului 2012 15 cursuri gratuite pentru un numar de peste 300 de persoane din zona de Nord-Vest a Romaniei. Cursurile sunt acreditate CNFPA si s-au adresat tinerilor si adultilor interesati de domeniul antreprenoriatului, urmarind sa ii echipeze cu competente specifice pentru demararea unei afaceri si pentru piata muncii in general. Cele 15 cursuri derulate au fost: Manager de Proiect, anager Resurse Umane, Manager al Sistemului de Management si Securitate si Sanatate in Munca, Manager Imbunatatire Procese, Manager de inovare, Asistent Relatii Publice si Comunicare, Contabil, TIC – Tehnologia Informatiei si Comunicarii, Competente Antreprenoriale – Negociere, Competente Antreprenoriale – Legislatie Comericala, Competente Antreprenoriale – Leadership, Expert Evaluator de Intreprinderi, Cercetator Economist in Marketing, Agent Comercial si Managementul Documentelor. In 2013 urmeaza sa se deruleze cursul de Agent Comercial si o serie de cursuri online pe temele mentionate mai sus. Cursurile au curpins atat o parte de teorie, cat si de practica, si s-au desfasurat cu 20 de cursanti in sediul Centrului (strada Virgil Fulicea nr. 1, ap. 1), intr-o zona ultracentrala a Clujului. Cursurile sunt oferite gratuit in 6 centre de formare din tara, dintre care unul la Cluj-Napoca, in cadrul proiectului strategic ID 63270 „Dezvoltarea inovatiei, creativitatii, responsabilitatii si sustenabilitatii antreprenoriatului strategic romanesc”, cofinantat de FONDUL SOCIAL EUROPEAN, prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa prioritara 3: Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor, Domeniul Major de Interventie 3.1. – Promovarea culturii antreprenoriale. Proiectul, care se desfasoara sub sloganul “Fii tanar antreprenor pentru viitor!”, este implementat pe o perioada de 3 ani de atre Asociatia Romana a Tinerilor cu Initiativa (ARTI), in parteneriat cu Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat si Siveco Romania.

Caravana SEV a ajuns la final!

Bilantul Caravanei SEV: 423 participanti (tineri si reprezentanti ai organizatiilor locale), 21 organizatori, 18 voluntari SEV invitati, 13 formatori resursa implicati, 80 organizatii prezente! In perioada 20 septembrie – 20 octombrie, 21 de organizatii active in promovarea voluntariatului au pus in miscare pe cei interesati de voluntariat. Cum? Organizatorii au agreat un format de eveniment care a fost replicat local in cele 21 de orase participantela caravana. Aceste evenimente au avut ca scop cunoasterea si informarea celor interesati de stagii si proiecte de voluntariat prin Serviciul European de Voluntariat (SEV). Tinerii participanti au fost ghidati spre primii pasi pentru a deveni voluntari SEV, iar momentele mult asteptate din fiecare eveniment au fost intalnirile fata in fata cu un voluntar SEV intors acasa din stagiu cu care toti cei prezenti au avut ocazia sa interactioneze direct si se afle de la sursa ce a insemnat acest stagiu pentru el, cum s-a descurcat, ce face după stagiu si multe alte intrebari. Totodata evenimentul a pus la dispozitia organizatiilor prezente persoane resursa: formatori din Reteaua de Formatori Tineret în Actiune care au oferit informatii importante despre cum te acreditezi SEV daca esti organizatie, ce finantare poti accesa pentru a implementa un astfel de proiect.

Captain Culture – formare pentru tineri

Seara internationala

Captain Culture – Creativity in Intercultural Learning a fost un curs de formare organizat in 28 octombrie – 4 noiembrie 2012 in Suedia, in cadrul unui proiect 4.3 Tineret în Actiune, in care Pro Vobis a fost partener si a avut posibilitatea de a trimite 4 participanti. Alaturi de cei 4 tineri romani au mai fost prezenti alti 24 de tineri din Suedia, Italia, Slovenia, Polonia si Cipru. Tematica acestui curs a fost legata de invatarea interculturala si abordarile alternative ale acesteia, cu
scopul de a intelege si apoi a utiliza diversitatea culturala ca instrument de descoperire a identitatii, integrand-o in munca de tineret. In urma participarii la CapCulture, cei 4 participanti romani isi exprima impresiile: Afla mai multe

Nominalizati voluntari, coordonatori si proiecte la Gala Nationala a Voluntarilor 2012!

Federatia VOLUM da startul nominalizarilor la cea de-a doua editie a Galei Nationale a Voluntarilor, singura competitie nationala ce aduce recunoastere voluntarilor, proiectelor de voluntariat,coordonatorilor si centrelor de voluntariat din intreaga tara. Organizatiile non-guvernamentale si institutiile publice care lucreaza cu voluntari si care implementeaza proiecte de voluntariat sunt asteptate sa isi nominalizeze favoritii. La fel ca si anul trecut, competitia va fi sprijinita de catre cei sapte ambasadori ai voluntariatului: Damian Draghici, Raed Arafat, Marius Manole, Margareta Paslaru, Calin Goia, Valeria Racila von Groningen si  Zoli Toth. Nominalizarile se primesc exclusiv prin email, la  office@federatiavolum.ro, pana la data de 12 noiembrie 2012.Dupa preselectarea nominalizarilor de catre organizatori, juriul va alege cei 22 de castigatori care vor fi anuntati si premiati in cadrul Galei Nationale a Voluntarilor, care va avea loc pe 12 decembrie 2012, la Crystal Ballroom Palace. Gala Nationala a Voluntarilor este un eveniment anual care ofera un loc de cinste voluntarilor din Romania o binemeritata recunoastere publica a oamenilor care daruiesc in mod constant din timpul, energia si abilitatile lor pentru a-i ajuta pe cei aflati in dificultate. Pro Vobis, membru in Federatia VOLUM si coorganizator al editiei precedente a Galei, sprijina in 2012 acest eveniment prin implicarea in preselectii, publicarea brosurii „Portret de Voluntar” si promovare.

Invitatie la Volunteque 2.0, Sibiu, 26-28 oct 2012

Va invitam sa participati in perioada 26-28 octombrie 2012, la Sibiu, la cel mai mare eveniment anual destinat SEV: VOLUNTEQUE 2.0, a doua editie a seminarului national destinat celor implicati in derularea proiectelor din cadrul Serviciului European de Voluntariat. Va mai puteti inscrie pana la data de 17 octombrie 2012, inclusiv! Volunteque 2.0 este cadrul potrivit pentru: I. Cresterea calitatii in ce priveste interrelationarea dintre categoriile de actori implicate sau vizate de Serviciul European de Voluntariat. II. Stabilirea unui plan de actiune adaptat nevoilor si resurselor disponibile pentru 2013 cu privire la dezvoltarea si gestionarea comunitatii SEV. III. Evidentierea si valorizarea a rezultatelor obtinute, in cadrul structurilor de suport pentru organizatiile acreditate SEV. Sunt invitati sa participe: *reprezentanti ai organizatiilor acreditate /in curs de acreditare sau /organizatii care intentioneaza sa se acrediteze in cadrul Serviciului European de Voluntariat, *fosti voluntari SEV, *mentori SEV, *coordonatori de proiecte SEV, *coordonatori de voluntari SEV, *formatori. Volunteque 2.0 inseamna: 100+ participanti, 40+ ateliere diferite, 3 zile de activitati, 1 tema – Serviciul European de Voluntariat. Eveniment realizat in cadrul proiectelor: EVS perFORMing2, derulat de Asociatia CREATIV in parteneriat cu Asociatia ART Fusion si Institutul Intercultural Timisoara & MOVE- Mobilitate si Voluntariat in Europa,  derulat de Pro Vobis, in parteneriat cu Asociatia ART Fusion si Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca. Proiectele sunt finantate de ANPCDEFP, programul Tineret in Actiune, Actiunea 2 SEV – Structuri de Suport SEV-ASO, 2012. Va asteptam cu drag!

Contact

provobis@provobis.ro Tel./Fax: 004-0264-412 897 Program: 09:00-17:00 Cluj-Napoca | Romania

Afilieri