Impresii din Norvegia

Despre voluntariat, asumare, responsabilitate, societate. Despre o altfel de guvernare, altfel de politici publice și altfel de finanțare publică pentru voluntariat Afla mai multe

Implementarea legii voluntariatului, intre birocratie si excelenta in managementul voluntarilor

Dupa efuziunea generata de succesul modificarii Legii 195/2001 – Legea voluntariatului si transformarea ei in Legea 78/2014, au inceput discutiile si dilemele.
Afla mai multe

O intalnire decisiva

Cristina Rigman
sediul UNV

Sediul United Nations Volunteers, Bonn

18 martie 2005. Mi-am început ziua cu o plimbare pe malul Rinului. Aterizasem cu o zi înainte și reușisem, cu mici dificultăți, să mă descurc fără cunoștințe de limba germană să ajung de la aeroportul din Koln la hotelul din Bonn. Pentru că sistemul transportului în comun nu mi s-a părut deloc prietenos cu nevorbitorii de germană, am ales să merg pe jos preț de o jumătate bună de oră ca să ajung la sediul United Nations Volunteers (UNV) din Bonn, unde urma să aibă loc o întâlnire care îmi va influența decisiv parcursul profesional. Desigur că nu aveam atunci nici cea mai vagă idee că acest lucru este pe cale să se întâmple, așa cum nu eram pe deplin conștientă de importanța istorică a clădirii în care urma să pășesc. Mergeam pe malul Rinului admirând oamenii care alergau sau mergeau cu bicicleta, obiceiuri cu care în România nu mă întâlneam prea des în anul 2005. Afla mai multe

Impactul Legii 78/2014 privind reglementarea activitatilor de voluntariat asupra organizatiilor care implica voluntari

Lungul proces al modificării Legii 195/2001 – Legea voluntariatului început de Pro Vobis în 2009 prin consultarea centrelor locale de voluntariat s-a finalizat în iunie 2014 odată cu promulgarea și publicarea în Monitorul oficial a Legii 78/2014 – Legea privind reglementarea activităților de voluntariat în România, care înlocuiește precedentul act legislativ în domeniu. Apariția noii legi a voluntariatului este un succes al organizațiilor care lucrează cu voluntari care s-au mobilizat de-a lungul celor 4 ani de consultări, s-au organizat în Federația VOLUM – o  structură de reprezentare pe care au învestit-o cu încredere și căreia i-au dau legitimitatea să ducă la bun sfârșit această campanie de advocacy și lobby – au investit timp, energie și efort în toate etapele acestui proces de modificare a cadrului legislativ cu privire la voluntariat, pentru ca acum să treacă din nou la treabă pentru a se pregăti corespunzător să facă față noilor reglementări aduse de Legea 78/2014. Și treaba nu e nici puțină, nici simplă. În plus, unele reglementări ale actului normativ menționat ridică întrebări cărora trebuie să le găsim răspunsurile adecvate pentru a continua dezvoltarea voluntariatului în România. Afla mai multe

Voluntariat electoral?

Cristina RigmanPentru cei mai multi dintre cei implicati in mod direct si constant in miscarea de voluntariat, indiferent de forma de implicare, nu exista neclaritati sau dileme in legatura cu caracterul apolitic al voluntariatului. Scopul voluntariatului este in mod clar beneficiul public, fie el reprezentat de persoane cu diferite nevoi, fie comunitatea in ansamblu sau mediul inconjurator. Spectrul politic e destul de clar omis din ecuatie. Una dintre cauzele acestei omisiuni, sau distinctii dintre voluntariat si politic, este faptul ca in Romania implicarea voluntarilor in campaniile electorale nu este (inca) suficient de raspandita si reflectata. Afla mai multe

Contact

provobis@provobis.ro Tel./Fax: 004-0264-412 897 Program: 09:00-17:00 Cluj-Napoca | Romania

Afilieri