Meeting Point

Proiectul „Meeting Point” este un parteneriat strategic dintre trei organizații, V.I.A.C. – Institutul pentru sprijin și dezvoltarea tinerilor din Slovacia, organizația Plan B din Cehia și organizația Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat din România.

Obiectivul principal al proiectului este de a contribui la recunoașterea pe piața muncii a abilităților pe care tinerii le câștigă prin voluntariat, prin conectarea voluntarilor, a mediului de business și a organizațiilor din sectorul neguvernamental.

Obiective parțiale ale proiectului cuprind următoarele:

  • A oferi tinerilor o oportunitate de a-și folosi abilitățile dobândite prin voluntariat.
  • Crearea unei soluții bazate pe cooperarea mediului de afaceri, ONG-urilor și tinerilor voluntari.
  • Pregătirea tinerilor pentru a-și putea „vinde” experiența acumulată prin voluntariat către companii și organizații de pe piața muncii.

Strategia noastră este de a crea rezultate intelectuale de calitate, care să ofere o bază solidă pentru consolidarea impactului dorit în cadrul acestui proces de recunoaștere a voluntariatului la nivel profesional. Rezultatele intelectuale pe care ni le-am asumat sunt următoarele:

A. O cercetare în rândul angajatorilor și tinerilor voluntari din toate cele trei țări partenere
Cercetare în rândul angajatorilor – Obiectivul principal este de a obține informații din medii cât mai diferite, de la companii mari la antreprenori mici sau ONG-uri, focusul fiind de a afla care este atitudinea actuală a angajatorilor când vine vorba de voluntariat – dacă îl consideră important și util și dacă îl iau în considerare în procesele de recrutare. Ne așteptăm ca cel puțin 50 de companii și ONG-uri din fiecare țară să fie implicate în cercetare.
Cercetare în rândul voluntarilor – Pe tineri îi vom întreba dacă consideră voluntariatul o modalitate importantă de dezvoltare a competențelor, dacă își măsoară vreodată competențele pe care le dobândesc prin voluntariat sau dacă și-au menționat vreodată experiența de voluntariat când au aplicat la un loc de muncă. Ne așteptăm să participe la cercetare cel puțin 50 de voluntari din fiecare țară.

B. O bază de date de recrutare a voluntarilor
Baza de date de recrutare a voluntarilor va fi o platformă unde atât tinerii voluntari, precum și experții în domeniul resurselor umane și reprezentanții companiilor se vor putea conecta. Tinerii voluntari își vor putea crea profiluri personale, unde vor descrie experiența lor de voluntariat, numărul de ore de lucru și ONG-urile sau grupurilor informale în cadrul cărora au activat. De asemenea, companiile și firmele vor putea să își creeze un profil și să plaseze în platformă ofertele de muncă – pe termen lung, dar și pe termen scurt, sau să aleagă voluntari direct pe baza experienței și expertizei lor. Platforma va avea și o parte educațională, cu link-uri și articole utile pentru angajatori cât și pentru voluntari, conținutul punând în prim plan modul în care voluntariatul poate să reprezinte o bază solidă profesională sau un avantaj în a construi culturi organizaționale sănătoase, bazate pe valori solide și colaborare.

C. Metodologia tinerilor voluntari
Un al treilea rezultat intelectual va fi o metodologie pentru tinerii voluntari referitoare la cum să „își vândă” competențele dobândite prin voluntariat în fața angajatorilor. Vom folosi rezultatele cercetării în rândul angajatorilor și în rândul tinerilor voluntari pentru a pregăti materiale care îi vor susține și ajuta pe voluntari în a-și prezenta cu succes abilitățile și în a se adapta mai ușor la criteriile pe care angajatorii le urmăresc la candidați.

Ulterior realizării materialelor și finalizării lucrului la cele trei rezultate intelectuale, fiecare partener va organiza în țara de origine o conferință de o zi în care se vor prezenta rezultatele proiectului. În cadrul conferinței se vor susține ateliere pentru organizații despre cum să dezvolte competențele tinerilor prin intermediul voluntariatului și despre cum să-i ajute pe aceștia să se pregătească pentru piața muncii. Vor exista și ateliere pentru voluntari despre cum să-și folosească experiența dobândită în voluntariat pe piața muncii și despre cum să găsească un loc de muncă potrivit. De asemenea, se vor realiza și evenimente de tipul „Business Breakfast”, o serie de 6 întâlniri (câte 2 în fiecare țară), unde reprezentanți ai companiilor, precum și antreprenori și persoane care activează în ONG-uri se vor întâlni pentru a vorbi despre utilitatea experiențelor de voluntariat în plan profesional și pentru a se familiariza cu soluția de recrutare creată în cadrul proiectului.
Toate rezultatele intelectuale vor fi distribuite online și vor fi disponibile gratuit.

Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+.
Număr de contract: 2016-1-SK02-KA105-000838, Acțiunea cheie- Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, Acțiunea- Parteneriate Strategice, Durata proiectului: 01-02-2019 – 31-07- 2021
Coordonator: V.I.A.C. – INSTITUT PRE PODPORU A ROZVOJ MLADEZE, Slovacia, Trstena, http://www.ozviac.sk
Parteneri în proiect: Plan B, Cehia, Brno,
www.dc67.cz și ProVobis: Asociația Pro Vobis – Centrul Național de Resurse pentru Voluntariat, România, Cluj-Napoca, www.provobis.ro

Contact

provobis@provobis.ro Tel./Fax: 004-0264-412 897 Program: 09:00-17:00 Cluj-Napoca | Romania

Afilieri